Tekniskt strul – uttag från ATG dröjer nästan en vecka

30.06.2021

ATG har tekniska problem därför dröjer kundernas uttag i flera dagar. Spelbolaget informerar om problematiken på sin hemsida.

Flera spelare/tillsammans bolag har drabbats och vittnat om att uttag gjorda från ATG-kontot fortfarande inte finns på bankkonton.

ATG använder sig inte av uttag via Swish och har inga planer på att göra det i närtid heller. Samtliga spelbolag som har licens i Sverige använder sig av Swish men ATG anser inte att de har råd. Väldigt märkligt...

Kostnaden skulle bli för hög, då det handlar om kronor per uttag och inte ören som nu. Med 1,3 miljoner kunder skulle det innebära stora summor med dagens mängd uttag säger Mikael Kudrén, Head of Digital på ATG.

De tekniska problemen fortsätter för ATG och det känns väldigt osäkert att spela hos bolaget. För att prata klarspråk så "skiter" man fullständigt i kunderna. Skulle något annat spelbolag haft liknande strul hade de fått "kasta yxan i sjön" och fått sin licens återkallad.

Heja Sverige - länge leve spelmonopolet...